måndag, juni 09, 2014

Matkasse (101/365)

Idag fick vi vår första matkasse. Och jag lagade första middagen från sagda matkasse helt själv. Och det blev gott! Mycket gott faktiskt. Lax och couscoussallad, fast det skulle varit matvetesallad, men matvete är inte min grej...

Maten är nu uppäten, tjejerna och jag ligger i soffan och kollar Sherlock och min man är i Stockholm. Snart ska vi gå ut. Jag har en begynnande spänningshuvudvärk och ingen treo hemma. Så det får bli en tidig kväll och hoppas huvudvärken går över till i morgon. I morgon tänker jag stiga upp tidigt och träna innan jobbet och fasta hela dan och jag vill börja jobba tidigt för jag har hur mycket som helst att hinna med.

Jag sover så dåligt om nätterna, vaknar vid fyra när solen och ljuset stör mig. Och ljud. I natt stördes jag av en onaturligt glad fågel och min mans snarkningar. Jag tänker att jag ska köpa kalcium/magnesium för att få hjälp att sova, men glömmer det precis hela tiden. Men i morgon ska jag ändå sticka och köpa treo så då får jag köpa kal/mag också.

Vi var i trädgården tidigare och Dixie hittade en snigel och jag vågar ju inte döda dem, så jag sparkade på den i stället. Precis som om det gör någon skillnad...

Nä, nu får jag koncentrera mig på Sherlock en stund...

Inga kommentarer: