måndag, juni 02, 2014

Måndag igen... (94/100)

Måndag igen. Och jag är trött och seg, precis som varje måndag. Sitter på jobbet och försöker bestämma mig för vad jag ska börja med. Har tillbringat förmiddagen med möten och med att skriva ut en massa mail. På lunchen köpte jag sugrör och lagade en nagel. Så snart är det väl dags att ta tag i något på riktigt... Och sen får jag gå hem.

Men solen skiner och jag har fortfarande träningsvärk och idag fastar jag och än så länge känns det bra. Igår var jag ute och sprang med Daisy och det gick inte så bra. Det var varmt och svettigt och Daisy var seg och jag fick ont i ryggen och orkade inte, men jag sprang i alla fall. Och när jag kom hade min man fixat hamburgare som vi hade till lunch. Och sen la jag mig på solsängen och läste en stund. Lite senare på eftermiddagen planterade vi nästan alla safariinköpen och jag möblerade om på övre och nedre däck och när vi sätter upp uterummet kommer trädgården att bli hur mysig som helst. Vilket känns lite overkligt för det är ju bara andra dagen på sommaren...

Igår förmiddag lyckades vi komma iväg redan klockan tio för att göra dagens ärenden. Vilket tydligen var alldeles för tidigt en söndag eftersom inget var öppet. Jo, blomsteraffären var öppen så där tillbringade vi en stund med att köpa två rosor medan vi väntade på att djuraffären skulle öppna. Och vi tog en sväng inom Ica och där blev jag irriterad över att jag var tvungen att visa leg för att skaffa ett jäkla Icakort. För av någon anledning räckte det inte med att min man hade leg. Jag tyckte det var helt galet, det är inte så att jag tänker använda deras banktjänster, för jag har en bank som jag är nöjd med. Jag vill bara få skanna mina varor och slippa stå i kö i kassan. Fattar verkligen inte att min man inte fick intyga att jag är jag. Det hade han fått om jag hade röstat utan leg och jag tycker nog faktiskt att rösta är en större grej än att skaffa ett Icakort för att få poäng, erbjudanden och kunna skanna sina varor själv...

Sen åkte vi till Rusta för att köpa pallkragar, men pallkragarna var slut så vi åkte till Rusta i Lund och köpte pallkragar i stället. Och var hemma strax innan ett och det är ganska fantastiskt för att vara vi. En söndag.

På fredag kommer tjejerna och bokcirklar och grillar och jag kanske borde ta tag i planeringen...?

Inga kommentarer: