måndag, juni 23, 2014

Lyssnar på jazz och jobbar (113/365)

Jag lyssnar på jazz och försöker jobba. Det går trögt. Inte jazzlyssnandet utan jobbandet. Tycker det är samma sak varje måndag. Det går trögt. Men jag jobbar på och får saker gjorda samtidigt som jag sitter och tänker på att jag har semester om två veckor. Och stressar över att jag har semester om två veckor, för hur ska jag hinna bli klar med allt? Trött är jag och det känns som om jag aldrig kommer att bli utsövd. Och det kan ju vara så att det beror på att vi sitter uppe och ser ett avsnitt Scandal för mycket i stället för att gå och lägga oss i tid... Och på att jag sover så dåligt om nätterna och vaknar när det blir ljust och fåglarna börjar kvittra. Eller tjattra...

Idag fastar vi och jag är galet hungrig. Och till middag blir det sparrissoppa och sen ska vi springa en sväng. Och kanske hinner vi med att se klart säsong tre av Scandal ikväll? Och undrar vilken serie vi ska kasta oss över sen?

Och det här med att Scandal är så jäkla bra alltså! Ungefär vartenda avsnitt slutar så att man absolut inte kan slita sig, varje avsnitt är som en säsongsavslutning. Och jag längtar redan till våra höstfredagar då vi ska se Grey's, Scandal och nya serien How To Get Away With Murder i ett svep...

Inga kommentarer: