onsdag, juni 25, 2014

Daisy på djursjukhuset del 730473 (cirka) (115/365)

Idag jobbar jag hemifrån. Jag hade tänkt börja redan klockan sju och jobba till fem för att få riktigt mycket gjort. Men så fick vi en tid på djursjukhuset till Daisy halv nio och jag ville ju gärna följa med. Och en evighet tog det på djursjukhuset. Hon har urinvägsinfektion och blev undersökt och fick ta tempen och ta blodprov och precis som på mig kom det inget när de stack henne och sköterskan fick hämta en annan som lyckades till sist. Och sen fick vi vänta tjugo minuter för att göra ultraljud på urinblåsan och livmodern och äggstockarna för att utesluta andra problem. Och allt såg bra ut förutom urinblåsan som verkade inflammerad, förmodligen på grund av urinvägsinfektionen. Och de stack en spruta in i urinblåsan för att ta färskt urin och Daisy bet ihop och sa inget och krånglade knappt, trots att hon fick ligga på rygg och bli rakad på magen. Och när vi var klara fick hon gå en sväng i butiken och lukta på säckar med torrfoder, det gillar hon. Och för att hon varit så duktig fick hon en tuggpinne som hon ivrigt bar hela vägen till bilen där hon slukade den meddetsamma. Och sen hon kom hem har hon sovit som en stock. Och Dixie tyckte hon var läskig när hon kom hem och ville inte vara i närheten och fällde upp raggen och morrade lite tveksamt. Daisy brydde sig inte alls utan sov lugnt vidare. Till slut gav Dixie upp och kunde lägga sig bredvid Daisy i soffan, men det var inte förrän jag satt och klappade dem båda, då fattade väl Dixie äntligen att allt var okej.
Trött Daisy
Och sen skulle jag börja jobba och höll på en evighet med att koppla in skärmen för den ville verkligen inte samarbeta idag. Men efter mycket möda och stort besvär och med hjälp av Google och alt-knappen fick jag äntligen rätt på det. Och har jobbat på oväntat effektivt och kan inte fatta att klockan redan är två. Min man jobbar till fem så jag hinner också jobba ett par timmar till och det är ju bara onsdag och två hela arbetsdagar kvar den här veckan och kanske sticker jag in och jobbar ett par timmar på lördag när min man är i skogen och då lär jag nog bli klar med det viktigaste innan det är dags för semester...

Inga kommentarer: