onsdag, maj 14, 2014

Vi gjorde bra, Daisy och jag (75/100)

Eftersom jag började redan kvart i sju i morse, kunde jag sluta redan vid tre. Och då gick jag upp och bytte om till träningskläder och tog med mig Daisy ut och sprang. Det var soligt och varmt när vi började, men efter en stund började det att regna. Fast det gick bra att springa ändå. Jag hade lite ont i ryggen och Daisy stannade för att kissa ungefär fem gånger, men vi gjorde det. Vi trotsade allt och sprang!

När jag kom hem fick jag feeling och gick upp i arbetsrummet och började att rota i alla kartonger och kassar med skivor som min man tagit ner från vinden. Jag hittade både det ena och det andra och märkte knappt att min man kom hem från jobbet. Men när jag märkte det fick han genast bära ner en låda som jag tänker gå genom vid tillfälle.

Min man tog med sig Dixie och sprang en sväng och jag började på kvällens middag. Biff, klyftisar och aioli blev det och nu ser vi The Walking Dead. Verkar lovande alltså! Trots zombies som är typ det tråkigaste jag vet i monsterväg... (Men jag har lärt mig att om jag träffar på en ska jag skjuta den i huvudet)

Modern var här igår och vi åt lyxlunch med flätat franskbröd och rostbiff och saltkött och salami. Och sen gick vi runt i trädgården och jag pekade och berättade och frågade och nu tror jag att jag kommer ihåg att rhododendronen ska gödslas med kogödsel när de blommat klart. Jag var lite orolig att hon skulle vilja gräva i mina rabatter, jag har ju som sagt börjat gilla min kirskål... Men det var ingen fara, hon verkade ha fått en ganska avslappnad inställning till ogräs och igenväxta rabatter... Fast idag ringde hon och berättade om en rabatt hon sett på tv där yttre delen var rensad och erbjöd sig att komma och rensa min...

Och från det ena till det andra... Det här med SongPop... Jag både älskar't och ogillar't. Älskar't för att jag är så bra (jag är faktiskt det!) och vinner kanske nio av tio matcher. Ogillar't för att jag är så snabb att jag inte lyssnar efter vilken låt det är utan trycker på första bästa jag känner igen (och ändå vinner jag, nio av tio som sagt...) Och jag ogillar att jag alltid får för mig att höja ljudet när jag spelar så att jag inte ser vad jag har att välja på. Och jag ogillar att jag spelar när jag väntar på bussen (men än har jag inte missat bussen på grund av det...) Fast kanske är det inte SongPop jag ska ogilla, utan sättet jag spelar det på...?

Igår gjorde min man galet god hamburgare med gorgonzola och mango chutney och i morgon fastar vi igen. Sen är det fredag och helg och då äter vi.
Hamburgare
Hamburgare
Hamburgare

2 kommentarer:

Kattalena sa...

Duktig du var som var ute och sprang idag! Och er hamburgare ser väldigt mumsig ut.

åsa sa...

Mmm visst var jag och visst gör den!? :-)