söndag, maj 04, 2014

TräningsMaj (65/100)

Efter CountryMars och HändelselösaApril, kommer nu TräningsMaj och vi startar i morgon med att jag springer (eller powerwalkar) Vårruset. Sen ska vi försöka träna på ett eller annat sätt varje dag i maj. Springa, göra Jillian eller trampa, vi får se... Något ska vi i alla fall göra. Nu är det slut på vårt soffpotatisande! Och Vårruset... Ja, jag har ju inte sprungit på ett tag nu när jag varit förkyld och allergisk, så det får gå som det vill. Det jag oroar mig mest för är hur jag ska ta mig hem. Bussarna går ju inte så ofta eller så sent och min man är inte hemma, så jag får verkligen se till att ta med mig nycklar! Det läckande röret i duschen i källaren är i alla fall provisoriskt lagat, så jag kan åtminstone ta en dusch när jag kommer hem. Och på tisdag ska jag jobba hemifrån. Och ta mig in till stan för att gå på företagshälsovårdsundersökning. Och försöka fasta...

Idag har jag mest vilat mig i form inför morgondagens lopp. Och varit en långrunda med jyckarna på Spille. Och hållit reda på Dixie. Och gödslat rosorna. Och planterat pelargoner i balkonglådan. Det blev himla bra faktiskt. Funderar på att köpa två små balkonglådor till och ha hänglobelia i dem.
Fint på Spille
Dixie i full galopp
Tre på rad
Dolly snusar
Daisys rumpa
Vi hälsade på Debbie
Och jag fotade
De andra väntade tålmodigt
En fin buske
Jag fotar väldigt mycket nu förresten. Mest med phonen, men ändå...  Tänker hela tiden på vad jag vill ha på väggen i sovrummet. Och på andra väggar förstås... En dag, inom en inte alltför avlägsen framtid, ska jag sätta mig ner och välja.
Jag tänkte koppla av med en bok
Men någon tog min plats när jag vände ryggen till
Så jag fotade maskrosbollar i stället
Snart är det middag, idag blir det Mac 'n' cheese. I  morgon något annat.

Inga kommentarer: