söndag, maj 18, 2014

The Walking Dead och cargo pants (79/100)

Jag vaknade redan klockan sex och var lite för pigg att somna om. Och så var det ju en fågel som inte slutade att kvittra. Till slut tog jag på mig lurarna och tittade klart på The Walking Dead. Och blev sugen på mer och jag hade sån tur att min man vaknade och tillsammans såg vi ett till. Och det blev ännu ett när vi åt vår pannkaksfrukost och ytterligare ett när jag drack min treo. Sen insåg vi att det var hög tid att göra något vettigt, så vi drog på oss träningskläderna och tog med Daisy och Dixie och sprang en sväng. Tre kilometer, precis som igår, men mycket jobbigare idag. Och inte för att det började regna precis när vi kom utanför dörren. Snarare för att vi hade två ankare med oss...

Vi kom hem och min man svängde ihop Croque Madame till oss och vi såg The Walking Dead medan vi åt och sen gick vi faktiskt ut i regnet och planterade om resten av rabarbern. Och jag klippte ner en vildros. Sen gick vi in och såg ännu ett avsnitt, för vad ska man göra när vädret säger att man ska titta på tv liksom...?

Min man lagar kycklinglår och potatissallad, jag är kvällens DJ.

Hoppas det inte regnar i morgon, för jag har slutat med strumpbyxor och tänker ha tofflor. Och tänker måla tånaglarna gröna ikväll.

(Men alltså det här med att Shane i The Walking Dead har kanske världens mest osmickrande och illasittande cargo pants... Det är allt jag kan tänka på när jag ser honom. Det och att cargo pants borde förbjudas...) 

Inga kommentarer: