fredag, maj 23, 2014

TGIF!!! (84/100)

Äntligen, äntligen fredag igen! Vi skulle börjat dagen med att träna, men jag var alldeles för trött och orkade bara inte. Så vi får väl träna extra hårt i helgen.

På väg till jobbet köpte jag mig en islatte och framme på jobbet tog jag mig en treo. På lunchen gjorde jag naglar och köpte en klänning och provade en parfym. Efter jobbet hämtade min man mig och vi åkte till Ikea och köpte solsängar och golv till rökrutan och nya solcellslampor och jag fick ont i magen och vi åkte till Emporia och jag satt kvar i bilen och tyckte synd om mig och magen medan min man handlade kvällens mat. Och när vi kom hem åt vi lite parma och lomo och min man byggde en solsäng och jag gjorde mat och vi satt ute och åt oxfilé, klyftisar och aioli och satt ute och rökte cigarr tills klockan var över tio och alla solcellslampor tändes och tänkte att vi får ta vara på varje fin kväll i sommar.
Den lila rosen, som inte blev lila på bild, blommar
Den vita rosen vid växthuset blommar
En annan ros som snart blommar
Rhododendron med solcellsslinga innan mörkret har fallit
Rhododendron med solcellsslinga som lyser
Och igår var vi ju i Köpenhamn med jobbet. Och jag vaknade med ont i magen och hade ont och var hängig nästan hela dan... Men vädret var på sitt bästa humör och solen värmde skönt redan strax efter tio när vi tog tåget till Danmark. Vi gick upp till Köpenhamnskontoret och hälsade på de två som jobbade och bjöds på goda, goda smørrebrød och öl och när vi var mätta och belåtna gick vi en sväng på Strøget och fortsatte sen till Tivoli. Och så fint det är på Tivoli! Jag har inte varit där på hur många år som helst! Funderar på att försöka lura med Mannen, Syrran, Svågern och Bebisen dit i sommar. I alla fall så femkampade vi, drack öl, gick runt och tittade och fotade och vid fyra tog hälften av oss tåget hem. Och halv sex satt jag i trädgården och pratade med Syrran i telefon och drack ett glas rosé. Min man svängde ihop lite rabarberkyckling och vi satt ute och åt och gick in och tittade på The Walking Dead tills jag somnade i soffan.
Fina smørrebrød
Fin påfågel inne på Tivoli
En vit påfågel. Albino? Skulle hon gifta sig?
Fint på Tivoli
Fina blommor
Jag drack en liten öl
Den här åkte jag inte, men den var söt...
Popcornsbilen gjorde mig sugen på popcorn
Fina hästar på rad
Nästan som Central Park, men ändå inte...
Fina ormbunkar
Och en kamelia. Jag vill ha en kamelia

Inga kommentarer: