fredag, maj 16, 2014

TGIF!!! (77/100)

Åh, så skönt att det är fredag! Och åh, så skönt att vi orkade stiga upp halv sju och köra ett pass Jillian innan jobbet! Och trots träningen och trots att jag lockade håret, lyckades jag vara på jobbet klockan nio. Precis som vanligt...

Det är min man som bestämmer och förbereder kvällens middag och jag hoppas såklart på något gott. Något jättegott. Och gott vin till. Helst jättegott. Och jag hoppas att solen skiner när jag kommer hem så att jag får sitta ute en stund. Och sen har vi säsongsavslutningskväll med säsong ett av The Walking Dead, säsong två av Nashville och säsong 10 av Grey's. Och får väl börja fundera på vad vi ska se sen. Det lutar ju starkt åt att vi ser klart The Walking Dead och börjar på Homeland. Kanske ser vi klart de misslyckade grabbarna i Sons of Anarchy och vi borde ju se The Wire också. Men jag vill ju ha något lättsamt för de dagar vi är trötta och bara vill koppla av en stund. True Blood börjar ju snart och kanske kan Bitten eller Teen Wolf vara något lättsamt. Annars finns det ju alltid CSI Miami och The Glades... Så många serier och så lite tid...

Och i morgon är fotokursen Katta och jag skulle gå på, inställd. Tråkigt tycker ju vi, men skönt att få vara hemma och softa i trädgården. Och springa en sväng. Och titta på när min man jobbar i trädgården. Och läsa! Jag vill läsa! Och lyssna på musik...

För övrigt drömde jag i natt att jag gjorde gjorde armhävningar tillsammans med Bob Dylan och kallad honom USAs Mikael Wiehe... Undrar hur jag tänkte där...?

Åh så skönt att det är fredag!

Inga kommentarer: