fredag, maj 02, 2014

TGIF!!! (63/100)

Åh, så skönt med en alldeles ledig fredag utan något särskilt som måste göras! Min man har jobbat hemifrån hela dagen och jag steg upp ungefär samtidigt och kokade ägg och gjorde frukost till oss. Och sen satte jag mig i soffan och tänkte egentligen se Vampire Diaries, men fastnade med fredagskrysset och iTunes. Och där stannade jag. Med ett par avbrott för hundpromenad och en tur till Ica.

När min man jobbat klart satte vi oss ute i solen och åt lite förtugg och rökte cigarr och Dolly och Dixie gjorde oss sällskap, Daisy ville hellre stanna kvar i soffan. Och nu har vi ätit och sett senaste avsnittet av Grey's. Kvällens middag bestod av pullat revben, som min man grillat hela dan, och en fantastiskt god potatissallad. Jag ville inte sluta äta för att det var så gott! Godast på länge alltså!
Fredagsmyset i solen
Tokiga Dixie försöker få igång Dolly
Godaste middagen på länge! 
Och jag är faktiskt glad att jag suttit och lyssnat på musik hela dan. Så himla sällan jag tar mig tid till det. Och det är ju så kul att återupptäcka gamla favoriter. Idag är det George Michael, hela Faith är ju jättebra, jag hade nästan glömt hur mycket jag tycker om den. Om en stund ska jag lyssna på Terence Trent D'Arby. Det var ju honom Katta och jag var och såg igår på Babel. Fast under hans nya namn Sananda Maitreya. Och det var faktiskt bra. Trots att han inte spelade några TTD-låtar, inte så länge Katta och jag var kvar i alla fall, vi gick när det verkade vara slut. (Vi stod förstås kvar en stund och försökte klappa in honom, men hur länge som helst ska man ju inte behöva vänta...) Och även om det var Sananda som stod och sjöng sina sånger, var det bara Terence jag hörde och såg. Längst fram stod vi förstås. Kändes lite dumt på ett sånt litet ställe med så få människor i publiken, men samtidigt kändes det helt rätt...
Sananda Maitreya

Inga kommentarer: