onsdag, maj 21, 2014

Sol och värme och träning och rosé och levande döda (82/100)

Eftersom jag började jobba redan vid sex igår, kunde jag sluta vid ett. Och satte mig i trädgården med jyckarna och läste och fotade och njöt av solen och värmen. När jag njutit klart tog jag med mig Daisy och sprang en runda. Det gick oväntat bra trots att Daisy inte sprang lika fort som jag. Såvida hon inte fick korn på en kanin och sprang dubbelt så fort som jag. Men vi sprang och det var varmt och svettigt och när vi kom hem satt vi och pustade ut i trädgården en lång stund. Och resten av kvällen tillbringade jag med mikromat och Hart of Dixie.

Jag somnade alldeles för sent och trängdes med jyckarna hela natten och när jag vaknade i morse låg Dixie tvärs över mina ben. Men jag steg upp vid sju och gick ut med Dixie och det var sommarvarmt så vi gick en lite längre runda än vanligt. Och Dolly och Daisy fick sin runda och jag gjorde mig i ordning och åkte till jobbet och fick oväntat mycket gjort. Jag blev riktigt förvånad över hur effektiv jag faktiskt var. Mr T och jag snackade Rolling Stones och jag lyssnade på bra musik hela förmiddagen och klockan två gick jag och köpte lite rosévin och tog bussen hem.

När jag kom hem gick jag genast upp och drog på mig träningskläderna och tog jyckarna med mig ut i trädgården och körde ett pass yoga. Och det var jobbigt och svettigt och jag blev trött och matt och belönade mig med ett glas rosé och plötsligt var min man hemma och vi svängde ihop lite fetaostsås och hummus och satt ute och åt och efter maten rökte vi cigarr och tittade i trädgården och gick ut med jyckarna och fastnade framför The Walking Dead. Borde väl egentligen gå och lägga oss nu, men det är ju så svårt att slita sig...

I morgon är det tivoli och i övermorgon är det fredag och naglar och Ikea.

Inga kommentarer: