onsdag, maj 07, 2014

Romeo och Julia (68/100)

Jag är trött och vill egentligen gå och lägga mig, men det är alldeles för tidigt och alldeles för ljust. Åtminstone en stund till. Jyckarna är rastade och vi har ätit. Min man är ute och roar sig. Jag ser The Big Bang Theory. Det har regnat ungefär hela dan och jag har haft Marc Jacobs Rain på mig för att matcha. När jag gick från jobbet till bussen hade det faktiskt slutat regna och solen sken och när jag kom hem satte jag mig i trädgården med en cigarr och ett glas tequila och efter ca fem minuter började det att regna. Så jag fick stå i köksdörren och röka klart. Och sen gav jag jyckarna mat och skulle steka en biff till mig och insåg att jag inte hade något att ha till eftersom vi aldrig har någon mat hemma. Men jag hittade ett par saggiga potatisar och en ledsen morot som jag slängde in i ugnen. Och med en stor portion sambal till blev det helt okej.
Cigarr och tequila
Och nu är jag som sagt trött och vill gå och lägga mig och snart är det ju faktiskt mörkt och då tänker jag gå och lägga mig...
Kiwin i växthuset

Inga kommentarer: