lördag, maj 10, 2014

Lördag (71/100)

Jag är trött och varm och har ont i huvudet och vill egentligen gå och lägga mig, men vi kom precis hem från middagen Svärmor och ska umgås med jyckarna en stund innan det är sängdags. Dixie följde med och vi är inte helt säkra på att det verkligen var rätt beslut. Vi var tvungna att titta på henne ungefär hela kvällen eftersom hon inte kunde komma till ro. Och som vanligt var det alldeles för varmt hos Svärmor och jag fick ont i huvudet (som vanligt) och det blev (som vanligt) värre när vi drack det obligatoriska teet. Vi fick räksallad till förrätt och lamm och potatisgratäng till huvudrätt och hallonsorbet till efterrätt. Allt var mycket gott och jag blev alldeles för mätt. Och pinsam som jag är lämnade jag kvar nästan alla salladsbladen på tallriken... Sallad är ju inte riktigt min grej...
Fin efterrätt
I förmiddags körde vi ett stenhårt pass med Jillians magövningar och det var så jäkla jobbigt att jag nästan (men bara nästan) mådde illa. Jag svettades som en gris och klagade högljutt och ville ge upp mest hela tiden, men det gjorde jag inte. Jag kämpade på och hoppas på en rejäl träningsvärk i morgon, annars kommer jag att bli besviken!

Igår när jag kom hem från jobbet och min man hade varit och handlat, spände vi upp en segelduk över trädäcket och satte oss med var sin cigarr, vin, tryffelsalami och getost och njöt av det var fredag. Jyckarna ville inte umgås eftersom det regnade, så de stannade inne. Trodde vi... När vi för ett ögonblick lämnade övre däck för att titta i rabatterna lyckades Dixie smita ut och ta det sista av tryffelsalamin. Som var ungefär en halv, ouppskivad, salami. Jäkla skithund, sa vi och gick in och lagade oxfilé, klyftpotatis och aioli som vi åt medan vi tittade Grey's och Nashville...
Taket över uteplatsen funkade fint

Inga kommentarer: