tisdag, maj 13, 2014

Helt galet (74/100)

Det är helt galet, men faktum är att klockan inte ens är halv sju och jag har redan börjat jobba. Och varit vaken en hel timme och legat och läst både min bok och en tidning. Och gjort mig en latte. Jag sitter i vardagsrummet med lurar på och lyssnar på musik, min man sitter i matrummet. Dixie ligger bredvid mig i soffan, snart ska vi göra frukost. Och jag funderar på om det är fastan som gjort att jag är så pigg idag? Att det var så lätt att stiga upp? Det var i alla fall så jag upplevde fastan i höstas... Att jag blev piggare dagen efter...

Någongång vid lunch kommer Modern. För att hjälpa till med trägdården. Jag hoppas verkligen att solen tittar fram tills dess. Just nu ser det mörkt ut. Mörkt och regnigt. Ibland känns det som att sommaren är väldigt, väldigt långt borta. Faktiskt så att jag börjar tro att den inte tänker komma...

Inga kommentarer: