lördag, maj 17, 2014

Grillade primörer och annat (78/100)

Jag fick vin igår hos frisören! Bästa frisörbesöket ever!!! Och massage fick jag och snyggt kallt blond blev jag. Och när jag var klar kom bussen meddetsamma och hemma dukade min man fram parma och salami och vin och fredagskrysset och jag satte mig i trädgården en stund och njöt i solen. Till middag blev det entrecôte, whiskysås och hemmagjorda pommes. Och säsongsavslutning på Grey's, Nashville och The Walking Dead. Förutom att jag somnade i The Walking Dead och får se det en annan dag...
Vin hos frisören!
Vin i trädgården! 
I morse åt vi pannkakor till frukost och min man gick ut med Dixie och jag gick ut med Daisy och Dolly gick ut i trädgården. Vi åkte till Erikshjälpen och köpte fat till krukorna i trädgården och jag fyndade en ljusstake och vi åkte till Lindex och jag köpte en kjol och en kofta och vi sprang en runda och det var varmt och jobbigt och svettigt. Vi åt pasta med starka korvar till lunch och eftermiddagen tillbringade vi i trädgården. Vi flyttade en pallkrage och flyttade rabarber och jag klippte kanter och tittade på när min man jobbade. Till middag grillade min man lammstek och primörer och jag gjorde aioli. Daisy och Dixie rök ihop på riktigt över tomma matskålar eftersom de fick godaste middagen ever; pannkakor, entrecôte, whiskysås och tryffelsalami. Som tur var gick det över ganska fort och den enda som blev skadad var min man, vars knä råkade hamna mellan Daisys käkar...
Fina fat till krukorna
Eldkorgen är tillfällig vas till aklejorna
Grillade primörer
Nu ser vi säsongsavslutningen av Criminal Minds och jag bjuder på en matta. I morgon är det söndag.

Inga kommentarer: