måndag, maj 26, 2014

Fasta och spänningshuvudvärk (87/100)

Vi fastade idag och det gick bra hela dan tills vi ätit biffsallad till middag och jag fick spänningshuvudvärk. Egentligen tänkte vi gå en långrunda med jyckarna, men jag orkade inte och ville bara ha treo och islatte och bilar, så min man fick åka och handla och jag la mig i soffan med Hart of Dixie. Treon hjälpte väl inte direkt, men islatten och bilarna gjorde mig tillfälligt på bättre humör och när jag låg alldeles stilla i soffan kändes det helt okej. Och under tiden jag låg och hade ont gjorde min man klart rökrutan i trädgården.
Nyaste uteplatsen
Min man kom in och jag krisade och kände mig hängig och illamående av huvudvärken och Daisy kom och la sig tröstande framför mig i soffan, hon brukar annars alltid ligga bakom. Vi såg ett avsnitt av The Walking Dead och jag hade gärna sett mer, men ville ju hinna blogga och betala auktionen jag vunnit. Tyvärr var jag helt förvirrad och när jag precis tryckt på "godkänn betalningen", insåg jag att jag glömt skriva både kundnummer och objektsnummer så jag fick maila och förklara att jag varit förvirrad.

I morse väcktes jag av solen och fick ta på min sovmask och väcktes nästa gång av någons motorcykel och önskade att jag hade öronproppar och till sist väcktes jag av väckarklockan och hade ont i huvudet. Och låg länge och funderade på om jag skulle stanna hemma eller inte. Men det gick nästan över så jag steg upp halv åtta och var på jobbet nio precis som vanligt. På lunchen gick Josefin och jag en sväng på stan och jag köpte en kjol och två tröjor jag inte behöver. Vad jag däremot behöver och inte köpte, är en ny skrubb. Provade flera härliga på Rituals, men kunde inte bestämma mig.

Skönt att det är en kort arbetsvecka så det snart är fredag igen...

2 kommentarer:

Kattalena sa...

Låter som en jobbig huvudvärk :-(
Fint med den lilla uteplatsen!

åsa sa...

Mmm... det var jobbigt!
Och ja, visst är den fin! :-)