tisdag, maj 27, 2014

3 kilometer med skoskav, löksoppa med citrontimjan och lite skandaler på det... (88/100)

Efter en trög och varm dag på jobbet och en buss som var sen kom jag äntligen hem och drog på mig träningskläderna och stack ut och sprang tre väldigt kämpiga kilometer med min man. Det var tungt och trögt och jag hade skoskav och blev trött i rumpan, men det gick hyfsat bra ändå. När vi kom hem lagade vi löksoppa och det visade sig att den enda timjan vi hade i trädgården var citrontimjan, men det funkade. Och nu äter vi vår löksoppa och ser första avsnittet av Scandal, för det ska nog bli vår tisdagsserie. Vi har ju bara två avsnitt kvar på säsong tre av The Walking Dead och ska försöka hålla lite på dem... Om vi klarar det...

Och morgon är det onsdagfredag och jag tänker sluta vid tre och undrar vilket som blir vår onsdagsserie?

Jag gick förresten en sväng i trädgården och den hade tydligen exploderat under dagen...
Mary Rose
Rhododendron på övre däck
En ros vi tagit som stickling
Röda jordgubbar!
En märklig tulpan
Thérèse Bugnet

Inga kommentarer: