onsdag, april 30, 2014

TGIW!!! (61/100)

Älskar det här med fredag mitt i veckan alltså! Slutade redan klockan tolv idag och gick sen och gjorde nya snygga naglar. Och innan dess lurade jag tjejerna på jobb att beställa nagellack med mig. Så det ska jag roa mig med i morgon.

När jag kom hem från jobb och naglar hade min man dukat fram vin och cigarrer och vi har tillbringat ett par timmar i trädgården med att röka och dricka vin och äta parmaskinka och crostini och vitlöksost.

Och jag läste ut den bästa boken jag läst på länge; Slutet på kedjan av Fredrik T Olsson. Så jäkla spännande och lättläst! Rekommenderas verkligen! Igår när jag åkte buss och busschauffören inte slutade hosta, alltså...

Dixie har precis slutat löpa och det firar Daisy med att börja löpa. Tur att hon inte har problem med att ha på sig brallan... Tråkigt bara att båda två är surare än vanligt och ryker ihop i tid och otid. För det mesta går det över snabbt som tur är.

Nu är det rökgrillat lamm, klyftpotatis, stekt sparris och aioli och Hitchcock som står på agendan.

Inga kommentarer: