fredag, april 04, 2014

TGIF!!! (35/100)

Men åh, så skönt att det är fredag! Och åh, så tråkigt att jag vaknade med huvudvärk. Sitter och försöker kurera mig med latte/treo/cola så att jag kan gå och jobba och gå med på kvällens after work med tjejerna.

Igår fick jag ont i magen när jag var på jobbet och ville inte åka buss med ont i magen, så jag jobbade. Mycket längre än jag tänkt mig, ända till kvart i fem faktiskt. Inget ont som inte har något gott med sig, eller hur man nu säger. Det onda gick nästan över och jag gick till bussen och fick ont i magen igen, så min man fick komma och hämta mig på hållplatsen när jag var framme. Och jag la mig i soffan och tyckte lite synd om mig. Och tog en bit bröd och ett glas vin och då gick det faktiskt över. Jättekonstigt, men det har faktiskt varit så tidigare. Att en bit bröd och lite vin har motat bort det magonda...

Min man lagade falukorv till oss och det var faktiskt galet gott! Och vi såg Nashville och nu är vi ikapp och måste vänta ända till den siste april innan vi får se nästa avsnitt! Varför alla dessa uppehåll???

Igår blev jag nog klar med Safari 2014, årets soundtrack till Plantskolesafarin. Förmodligen kommer det att behövas göras ett par justeringar, men i stort sett är jag nog klar. Min man sa att det förmodligen var min bästa lista so far...

Och i morgon är det helg och jag vill hinna med massor; sovrumsprojektet, piska mattor, göra fint på uteplatsen, vårarrangemang till trappan...

Inga kommentarer: