lördag, april 26, 2014

Sushi och sol (57/100)

Sushin igår var galet god! Försvinnande god! Det kändes som om vi bara slängde oss i den utan att prata, utan att dricka vin till... Och jag var inte ens speciellt sugen så vi köpte mindre än vanligt. Till sushin såg vi två avsnitt Grey's och efter sushin åt vi parma och ost och salami och sen blev det New Girl tills jag somnade i soffan. Och jag hann både äta lunch i trädgården och städa innan min man kom hem, trots att jag fick vänta på bussen i tjugo minuter och blev alldeles för sen hem. Dock fick jag inte så mycket shoppat på stan eftersom jag inte hittade något jag ville ha. Mer än ett hårnät och påskpresenten till min man som bestod av fina cigarrer.

I morse vaknade vi lite för sent, men efter frukost åkte vi till Spille och rastade jyckarna och åkte sen och köpte fina ormbunkar till övre däck och bokharabinda till den döda häcken. Och lunch och middag och lunchen åt vi i trädgården och jag tillbringade eftermiddagen med Slutet på kedjan och har svårt att slita mig och min man trädgårdsarbetade och vi rökte cigarr och gick in och lagade middag och den ska vi snart äta. I morgon åker vi till Ystad för att säga hej till Syrran och Bebisen. Och Modern och Rolf såklart.
Snygga tjejer på Spille
De fina ormbunkarna
Och fina funkior också på övre däck
Och jag börjar inse att mitt köpstopp även måste inkludera musik. Enligt mina uträkningar har jag köpt 16 18 skivor i år, 20 22 om man räknar med de jag beställt genom jobbet och det måste jag kanske göra... Jag råkade nämligen beställa 10 skivor med Rolling Stones tidigare idag. Och jag är inte ens en av alla de som ska se dem i år... Vi hade nämligen bara enstaka låtar jag köpt här och där och en samlingsskiva, visserligen en dubbel, men ändå...

Inga kommentarer: