söndag, april 13, 2014

Söndag i soffan (44/100)

Magnolian blommar!
Det känns inte som om jag sovit på hela natten. Jag hade bara ont i halsen och fick ta halstabletter med jämna mellanrum för att kunna sova något alls. Halv sju gav jag upp och gick ner och gjorde ett glas varmt citronvatten och satte mig med Vampire Diaries och ett korsord och en liten stund senare hämtade jag ner Dixie som också hade vaknat. Vi hade det riktigt mysigt där i soffan med Vampire Diaries och lite frukost och klockan åtta steg min man upp och lagade bacon och äggröra och gjorde oss sällskap.

Det var ju jag som skulle ta hand om hundar och hem och mat i helgen, men idag är det min man som fått ta hand om allt, inklusive mig och renoveringen. Jag har ont i halsen och är snuvig och det känns som om jag börjar få hosta och jag vet inte hur många liter varmt citronvatten jag hällt i mig allså?

Jag har tillbringat dagen i soffan med Vampire Diaries och Hart of Dixie och jyckarna har gjort mig lite sällskap, mest har de varit i köket eftersom Dixie vägrar bralla och utan bralla, ingen soffa.

Till lunch lagade min man Club Sandwich det var väldigt gott! Och snabblagat! Nu är det snart spagetti och köttfärssås. Och vitlöksbröd. Och ett avsnitt Criminal Minds eller två. Och det blir en tidig kväll och det är väl tveksamt om jag jobbar i morgon...
Club Sandwich

Inga kommentarer: