lördag, april 19, 2014

Påskafton (50/100)

I morse vaknade jag vid halv sju och låg och spelade spel och läste tidningar tills jag inte stod ut med min mans snarkningar längre och vi steg upp. Efter frukost tog vi med Daisy och Dixie ut på en långrunda, men jag insåg ganska omgående att jag inte var frisk nog för någon längre runda, så vi gick till Spille och jyckarna fick gå lösa och det var varmt och soligt och helt underbart väder. Och när vi kom hem satt vi i trädgården en stund och gick sen in och gjorde en morots- och fetaostpaj till lunch och vi satt ute och åt och drack rosévin och det kändes som sommar. Min man satte upp ett litet staket in mot grannen med den aggressiva hunden och jag löste korsord, jyckarna solade. Den aggressiva grannhunden dök upp och muckade längs häcken, men Dixie blåste upp sig och stirrade ut den tills den gav sig. Vi har lagat anka och ugnsrostat gulbetor och jordärtskockor och jag har gjort parmesankräm och om en stund ska vi äta och se Prisoners, igår såg vi About Time och den var faktiskt riktigt söt och rekommenderas.
Lite bus hanns med
Hur tänkte de när de placerade den här bänken undrar jag?
Morots- och fetaostpaj
Två soldyrkare

Inga kommentarer: