torsdag, april 03, 2014

No Cheating! (34/100)

När jag vaknade i morse, strax efter sex, kände jag mig faktiskt riktigt pigg. Och låg och läste tills det var dags att stiga upp. Känner att det är hög tid att jag blir klar med Steglitsan nu, börjar bli sugen på att gå vidare med läsningen. Som sagt, kände mig pigg och på ovanligt bra humör, men i takt med att dagen gått har jag blivit både tröttare och surare. Vilket är ganska skickligt med tanke på att klockan bara är strax efter elva...

Jag stör mig på både det ena och det andra, helt utan anledning förstår jag själv, men kan inte låta bli. Stör mig på att praktikanten sitter och leker med sin telefon i tid och otid, stör mig på att vi lyssnar på musik när jag har ont i huvudet, störde mig precis lika mycket att vi inte lyssnade på musik. Stör mig på att det bara finns godis att skölja ner treon med och stör mig på att jag inte tar med mina minicola. Och jag stör mig på mina naglar, för det är ju helt omöjligt att öppna paket och knyta upp knutar och när jag är ute med alla jyckarna oroar jag mig för att fastna i alla koppel. Det finns mycket mer jag stör mig på, men vill ju inte framstå som hur småaktig som helst...

Men för att vända det hela till något roligare hittade jag en kul gammal grej hos Katta:

1. Put your music player on shuffle
2. Press forward for each question
3. Use the song title as the answer to the question even if it doesn't make sense
NO CHEATING!

Will it be ok? In the Jailhouse Now (Hmm... inte okej alltså?)
How are you feeling today? A Soft Place To Fall (Ja, det skulle jag nog behöva...)
How do your friends see you? Oh, My Sweet Carolina (Nja, inte så sweet idag va?)
Will you get married? Sunday Mornin' Comin' Down (Är det ett ja eller ett nej egentligen?)
What is your best friend’s theme song? Just Someone I Used to Know (Hmm...)
What is the story of your life? Someday (Ja, kanske...)
What was high school like? Jackson (Ja, det vet jag ju inte, har aldrig varit där...)
How can you get ahead in life? Wallflower (Nja, det är väl raka motsatsen mot att komma någon vart?) 
What is the best thing about your friends? Halfway to Jackson (Vad är det med detta Jackson???)
What is tonight going to be like? Sweet is the Melody (Låter ju lovande...)
What is in store for the remainder of this weekend? She (Ska Dixie driva mig från vettet igen???)
What song describes you? Take Me Home, Country Roads (Ja en det stämmer ju!)
To describe your grandparents? Jack Of All Trades (Ja, kanske...?)
How is your life going? Poison Love (Hoppas jag inte va?!)
What song will they play at your funeral? Loretta (Inte riktigt vad jag tänkt mig, men funkar kanske...?)
How does the world see you? Buttercup (Haha, kanske inte...?)
Will you have a happy life? The Boy Who Wouldn't Hoe Corn (Jag tar det som ett ja...)
What do your friends really think of you? Lungs (Det tror jag inte? Eller?)
Do people secretly lust after you? Tecumseh Valley (Väljer att ta det som ett ja...)
How can I make myself happy? Where Could I Go But To The Lord (Överallt skulle jag vilja säga...)
What should you do with your life? Atonement (Ja, behöver jag det så...)
Will you ever have children? I Drink (Stämmer precis!)

2 kommentarer:

Kattalena sa...

Hihihihi! Nu fick jag mig ett gott skratt såhär innan läggdags :-D

åsa sa...

Så bra! :-D