onsdag, april 23, 2014

Med lockigt hår (54/100)

Dixe blev lugn till slut och lät oss se klart Criminal Minds igår. Men hon hade problem att somna och väckte oss minst två gånger under natten så min man fick gå upp och natta henne. Och klockan sex i morse medan min man stod i duschen vaknade hon igen. Så jag fick gå ner med henne och när hon kom ut i köket la hon sig ner på filten och typ somnade. Så jag gick upp och la mig igen och läste en stund.

Men jag hann duscha och klä på mig och sminka mig och locka håret och ta bussen halv åtta tillsammans med min man och hoppa av på Centralen och köpa en latte och ta tåget till stationen och vara på jobbet klockan åtta. Och tänker gå hem redan vid ett och förmodligen jobba en timme eller så hemifrån. Fast först och främst gå en långrunda med Dixie.

Igår insåg jag plötsligt att jag saknade skivor med Merle Haggard, George Jones och Waylon Jennings, så jag beställde hastigt och lustigt ett gäng. Och hoppas de dyker upp snart. Jag har knappt lyssnat på musik när jag varit sjuk, men nu när jag nästan är frisk börjar jag känna behovet av att utforska mitt iTunesbibliotek på nytt. Och hitta nya och gamla godingar och favoriter. Idag lyssnar vi till exempel på Hank Williams, både Sr, Jr och 3 och andras tolkningar.

Solen skiner och jag blir sugen på att läsa. Började på en ny bok igår och ska försöka läsa ut den fort så jag kan börja på nästa och nästa och nästa...

Inga kommentarer: