tisdag, april 15, 2014

Film efter film efter film... (46/100)

De här två dagarna jag har varit hemma sjuk, har jag tillbringat i sängen med att se hur många filmer som helst. Kanske inte hur många som helst, men åtta filmer har det blivit hitintills. Fem igår och tre idag.

Följande filmer har jag sett:

The Winning Season - Söt film om en tjejbasketlagtränare och hans lag

The Silver Linings Notebook - Lite konstig och lite jobbig film om en kille som var lite besatt av sitt ex. Bradley Cooper brukar jag ju gilla, men han var inte så lättgillad i den här filmen... Desto mer gillade jag Jennifer Lawrence.

Paper Man - Författare med låtsasvän hyr en stuga mitt ute i ingenting för att skriva. Jättegullig film med Emma Stone

Surfer, Dude - Film utan handling, men Matthew McConaughey var med och hade bara på sig ett par badshorts hela filmen igenom. I en scen hade han inget alls och det gjorde inget det heller...

Mean Girls - Varför har jag inte sett denna innan? Flera av mina favoriter var ju med; Tina Fey, Lizzy Caplan, Rachel McAdams (som jag alltid blandar ihop med Elizabeth Banks?)... Smårolig var den också! Klart sevärd!

Remember Me - Robert Pattinson som något annat än vampyr funkade bättre. Och Emilie de Ravin gillar jag ju. Fin film.

Mud - Ännu en film med Matthew McConaughey där han inte byter kläder. Smutsig är han hela filmen genom också, förmodligen därför han heter Mud? Lite för lång, men helt okej.

Admission - Tina Fey och Paul Rudd i film utan mycket till handling, men det gjorde inte så mycket. Ganska söt ändå och både TF och PR är ju charmiga att titta på.

Annars är jag fortfarande ganska förkyld och svullen i halsen och slemmig och snuvig och oduschad och dricker mängder med citronvatten och är så tacksam över att min man är jobbar hemma hela veckan och kan ta hand om mig och jyckarna för jag hade aldrig pallat att ta hand om en löptik också när jag mår så här...

Inga kommentarer: