onsdag, april 09, 2014

En 'spresso med grädde (40/100)

Jäklar vad jag har sovit dåligt inatt! Jyckarna har trängts mer än vanligt och jag tycker bara jag har vaknat och trängts tillbaka. Så när klockan ringde var jag ju allt annat än utsövd och för att vakna spelade jag nyaste besattheten 2048 och plötsligt hade det gått en halvtimme och det var hög tid att stiga upp och jobba.

Jag jobbade hemifrån idag och väl inte världens mest effektiva, men när jag i slutet av dan tittade på min lista kunde jag i alla fall konstatera att jag fått en hel del gjort ändå. Så Dixie och jag gick ut en runda i kylan och blåsten och jag har fortfarande inte fått upp värmen. Trots att jag druckit en liten 'spresso med grädde.
'spresson med grädde
Dixie har haft fullt upp idag och slitit det sista av biabädden i stycken. Så jag fick kasta den och nu finns det bara två korgar i köket men som man bäddar får man ju ligga, så Dixie fick ligga på en filt på golvet. Det gick oväntat bra. Trodde det skulle vara mer kiv om de återstående korgarna.
Dixie i sönderslitartagen
Och som man bäddar får man ligga...
Jag fastar idag och det har inneburit att jag har porrsurfat mat och planerat hela helgens måltider. Och bestämt att i helgen är det jag som lagar all mat (kanske inte frukosten) så att min man kan ägna all sin tid åt att renovera toaletten på ovanvåningen.

Egentligen hade jag velat ta itu med något projekt här hemma, men Dixie har äntligen kommit till ro och det gäller att passa på att koppla av när hon är lugn, så det blir nog ett avsnitt eller två av min nyaste serie, The Glades. En helt okej serie att slötitta på är jag är ensam hemma.

Ett projekt kan jag faktiskt ta tag i när jag tittar på tv och det är att bestämma vilka foto jag ska beställa utskrifter på. Äntligen, äntligen ska jag ta tag i mina tavelmolnprojekt! Första molnet ska bli i sovrummet så jag får verkligen lägga på ett kol med sovrumsrenoveringen!

Och sen det här med att jag är allergisk och har varit det i ca 20 år och fortfarande blir överraskad varje år och sitter här och nyser och kliar mig i ögonen utan att gå och ta allergitabletterna som ligger ett par meter bort...?

Inga kommentarer: