tisdag, april 01, 2014

Dixie, Dixie, Hart of Dixie... (32/100)

Min man steg upp klockan fyra i morse för att ta tåget till Stockholm. Naturligtvis väckte Dixie oss två eller tre gånger under natten. Och jag sov dåligt, som jag alltid gör när min man ska upp tidigt. Och det var alldeles för varmt i sovrummet och jag hade ont i huvudet och ont i magen och hittade inga värktabletter, förutom nattpanodil och det känns inte som en bra idé att ta nattpanodil klockan två eller tre på natten... Jag kunde ju inte väcka min man och be honom hitta några värktabletter heller eftersom han skulle upp. Så jag stod ut. Och vaknade strax innan sju och bestämde mig för att inte ta några prover och för att inte halvfasta. Dixie och jag steg upp och jag ringde och bokade om min läkartid och åt frukost och började jobba och Dixie var snäll när hon sov och jobbig när hon var vaken. Det kändes som om hon var jobbig mer än hon var snäll... Dolly och Daisy vaknade och jag gick ut med dem alla tre och de var helt omöjliga och gick åt var sitt håll och trasslade in mig och varandra i kopplen och jag var helt slut när jag kom hem. Och jag jobbade och det gick trögt och jag hade ont i magen och hade lax till lunch och orkade bara jobba till två och Dixie var besvärlig och vi gick ut en sväng och när vi kom hem var jag trött och alla jyckar var trötta och jag sov en liten stund. Och sen vaknade Dixie och var besvärlig och drev mig från vettet så vi gick ut en sväng till och när vi kom hem fick jyckarna mat och Dixie vägrade ta det lugnt och gick runt och pillade och jag stängde in henne i köket med ett ben och gick ut med de andra och när jag kom in hade hon ätit ett halvt plastlock och var besvärlig och jagade en insekt så att mattan skrynklades ihop i en hög och jag var så trött på henne att jag nästan började böla och då la hon sig i soffan och sov en stund. Och nu är hon vaken igen och tänker förmodligen hitta på dumheter igen så det är väl bäst att jag ser vad hon gör och när jag sett klart Hart of Dixie ska jag gå och lägga mig.

Inga kommentarer: