måndag, april 07, 2014

Det här med människor... (38/100)

Det här med att människor så gärna vill ha rätt. Att de så lätt gläds åt någon annans fel och brister. Att de har så lätt att tycka att andras intressen är mycket oviktigare än deras... Det är något jag tänker på lite då och då... Och blir alldeles för lätt ledsen när någon måste hävda sig på min bekostnad. Men för det mesta slipper jag, som tur är, att råka ut för såna människor.

Och det här med att min man är så seg, det gjorde idag att jag lurade med honom till Åhléns där jag köpte en tamburmajor. Nu står den i sitt paket i vardagsrummet och kommer förmodligen att stå där till helgen om jag inte blir sjukt effektiv i veckan. Det här med att min man är så seg, det gör att jag vill vara sjukt effektiv och tänker ta reda på var jag kan hitta våra borrmaskiner och sågmaskiner och skruvdragare och hammare och andra verktyg vi kan tänkas ha. För vem vet vad jag kan få för mig att förbättra en kväll när jag känner mig sysslolös och har kommit ikapp med alla mina tv-serier...?

Och det här med att jag har ont i magen i tid och otid. Inget jag är speciellt förtjust i. Förmodligen stressen över allt som behövs göras här hemma. Så allt pekar ju på att jag måste ta tag i vårt hem.

Och det här med att min man grillade kanske världens godaste kamben igår alltså! Galet goda! Och vi hade bara guacca och nachos till. Och drack lite vin och lite Patrón. Patrón alltså! Vilken grej!
Kambenen
Och det här med att jag har ont i tungan idag... Vet inte om jag bitit mig eller om det är någon blåsa? Ont gör det i alla fall och inte ens sambal verkar hjälpa...

Och det här med att det snart är påsk och att vi inte är bjudna någonstans och inte har bjudit hem någon. Så jäkla avstressande!

Och det här med att jag borde sluta blogga för idag och koncentrera mig på Criminal Minds i stället...

Inga kommentarer: