torsdag, april 24, 2014

Daisy 8 år! (55/100)

Finaste Daisy fyller åtta idag och har firats med egen morgonpromenad och fiskbullar i hummersås till middag. Jag dricker Loka med vaniljglassmak och tittar på The Glades och har halvfastat hela dan och ser fram emot en fredagslatte i morgon. 

Igår jobbade jag hemifrån på eftermiddagen och jyckarna var snälla och låg i soffan och gjorde mig sällskap och jag fick jobba i fred i två timmar och gick sen ut med Dixie och när jag kom hem skulle jag laga broccolisoppa, men när jag såg broccolin ligga på diskbänken fick jag panik och kände att jag inte skulle klara av att laga någon middag. Så jag rotade fram en biff ur frysen och svängde hop en sallad och fick en riktigt lyxig middag. Och vi gick och la oss tidigt eftersom jag ville läsa, men Dixie ville krångla så jag fick ligga i mörkret tills hon somnat och när hon somnat fick jag läsa en stund. 

I morse vaknade Dixie halv sju och jag var inte redo att stiga upp eller vakna, så jag gick ner med henne i köket och Dolly gjorde henne sällskap och jag gick upp och la mig med Daisy. Tills jag insåg att jag nog egentligen var för pigg att sova så jag steg upp och gick ut med Daisy. 

I morgon tänker jag sluta vid ett och gå en sväng på stan, insåg i morse att alla mina klämmor försvunnit i fönsterbytet, så jag behöver köpa nya. Och så måste jag ju köpa förtugg. 
Finaste Daisy 8 år!

2 kommentarer:

Kattalena sa...

Stort Grattis till Daisy!!!

åsa sa...

Hon tackar så mycket! :-)