lördag, april 12, 2014

Citronvatten och två alvedon (43/100)

Jag vaknade i morse och hade ont i halsen. Och steg upp och åt frukost och upptäckte att Dixie börjat löpa och segade runt en stund och tog sen med mig Daisy på en lång förmiddagsrunda.

När vi kom hem var det dags för lunch och jag svängde ihop var sin sandwich med avocado- och fetaoströra och hummus och vi åt de goda sandwicharna i solen i trädgården. Jag försökte piska mattan jag köpte för en månad sen, men fick reda på att äkta mattor inte ska piskas, vilket var tur eftersom det var ganska omöjligt att piska den där jättemattan. I stället la vi den på trädäcket och dammsög både fram och baksida innan vi tog in den.

Min man renoverade toaletten där uppe och jag la mig i sängen och hade ont i halsen och tyckte synd om mig och somnade och sov ett par timmar. Och när jag vaknade hade jag ännu mer ont i halsen och min man köpte halstabletter och jag steg upp och började på kvällens middag som idag bestod av lammfilé, potatisgratäng och rödvinssås.

Maten är uppäten, mattan är utrullad i vardagsrummet, jag dricker varmt citronvatten och har tagit två alvedon och hoppas på att vakna upp utan halsont i morgon.

Inga kommentarer: