tisdag, april 22, 2014

Bilder från trädgården (53/100)

Idag var första dan på jobbet sen en evighet och efter fem minuter kändes det precis som vanligt... På bussen hamnade jag hos de gnälliga tanterna, som förmodligen är i min ålder... Och på jobbet hade jag fullt upp. Jag tog tåget till  Coop och även om jag nästan känt mig frisk på jobbet, blev jag trött och hostig av promenaden till stationen. Vi köpte kvällens middag och jag såg fina turkosa vaser att ha i sovrumsfönstret, men det får bli efter ommålningen. När vi kom hem satt vi i trädgården en stund och jag läste ut en bok och vi gick en sväng i trädgården och gick sen in och kokte blomkål till kvällens middag som bestod av varmrökt lax, romsås och kokt blomkål. Middagen är uppäten, vi försöker se ett avsnitt Criminal Minds, men Dixie är kinkig och låter oss inte titta. Förhoppningsvis blir hon lugn nu när min man varit ute med dem.
Syrenen blommar snart
Dixie och tulpanerna
Tulpanerna på framsidan
Ännu fler tulpaner
En primula
Tulpaner på baksidan
Tulpaner och pioner

Inga kommentarer: