tisdag, april 08, 2014

Ärligt talat (39/100)

Ärligt talat undrar jag om jag inte håller på att bli sjuk. Det där med att jag har ont i tungan kanske inte är som jag har bitit mig, utan som jag håller på att bli förkyld? Jag känner mig lite svullen i halsen också, det gör inte ont, bara svullet. Tur att jag ska jobba hemifrån i morgon så jag kan bädda ner mig och ta det lugnt. Kanske ska testa att ligga i sängen och jobba? Det bästa är ju att jag faktiskt har tid att vara sjuk. Inget är inplanerat, förutom Nebbioloprovningen på torsdag, men den tänker jag gå på no matter what!

Jag var först på jobbet idag. Det hör ju inte till vanligheterna. Men jag provade något nytt i morse. Jag steg upp när klockan ringde. Och drog fingrarna genom håret ett par gånger och slängde på mig smink och kläder och gick. Visserligen var anledningen till att jag kom iväg så tidigt främst att min man skulle med tåget, men ändå. Det går ju. Kanske ska testa det där lite mer? Att stiga upp alltså. Att inte fastna framför datorn...

Idag lyssnar jag på Carlene Carters nya. Den kom i dagarna. Hon är bra som vanligt. Önskar hon kunde ta och pallra sig hit och spela, för det är väl snart nästan tjugo år sen vi såg henne sist...

Och jag hoppas jyckarna är snälla med mig i eftermiddag så jag får mycket gjort. Både på jobbet och i hemmet...

Inga kommentarer: