lördag, april 05, 2014

After Work, migrän och lördag (36/100)

Jag tog mig in till jobbet igår, av ren vilja trotsade jag huvudvärken. Jag tänkte på allt jag hade att göra på jobbet och på att jag ville träffa tjejerna efter jobbet. Egentligen hade det nog varit bäst om jag struntat i att jobba, för precis allt jag gjorde blev fel och fick rättas och annulleras... Men after worken på St Gertrud var trevlig. Vin och fin buffé och trevligt sällskap, även om jag kände mig ganska tråkig eftersom huvudvärken inte ville botas av ett glas vin eller tre...
Fina hortensior, fyndade på väg till jobbet
Strax efter åtta gjorde vi sällskap till Centralen där tjejerna tog tåget och jag bussen och när jag satte mig på bussen och slappnade av kände jag migränen göra sig påmind igen. Men min man och jyckarna mötte mig vid bussen och vi promenerade hem tillsammans och såg två avsnitt Grey's och drack lite vin och åt lite ostfondue och när vi la oss tog jag två nattpanodil och somnade ungefär meddetsamma och sov som en stock hela natten.
Ska ha silvriga hängande växter i dessa, blir nog bra!
Rhododendron som blommar
Jag hade fortfarande lite eftermigrän när jag vaknade (inte förrän halv nio!!!) och började dan med latte/treo/cola och bacon och äggröra och tog det lugnt hela morgonen och sen åkte vi till jobbet och hämtade hortensior jag köpte igår och sen till Emporia och köpte påskharar och sen till Ikea och köpte servetter och tittade på massor till uteplatsen, men dagens gråa väder inbjöd inte direkt till någon uteplatsshopping, så det blev mest servetter och lökväxter. Och när vi köpt kvällens middag till oss och jyckarna åkte vi hem och jag pustade ut soffan. Och middagen är nästan klar, ikväll blir det biff och klyftisar och champinjoner och aioli och en film. Och när jag går och lägger mig blir det två nattpanodil så jag får sova en hel natt igen.
Fina färgglada påskharar

2 kommentarer:

Kattalena sa...

Vilka söta krukor och påskharar! Såna vill jag också ha :-D

åsa sa...

Från Tiger! 😄