söndag, mars 23, 2014

Väntar på maten (23/100)

Jag tycker den här dagen varit en enda lång väntan på att få äta middag. Min man pullar pork och la fläskkarrén på grillen redan klockan elva i förmiddags, så det har luktat mat här hela dan. Snart borde det vara färdigt och jag hoppas (och tror) att det är lika gott som det luktar.

Förutom att vänta på maten har jag faktiskt packat ner en hel del dvd-filmer från vår enda bokhylla och i stället börja fylla den med böckerna som står överallt i sovrummet. Och jag har läst och löst korsord och lyssnat på musik och fixat med mitt älskade iTunesbibliotek. Och så var vi ju ute och sprang. 4 kilometer och det gick sådär. Jag fick ont i ryggen efter en kilometer, men höll ut i nästan två innan jag började gå, men eftersom jag ville hem blev det lite intervallträning. Och det blev en snabbare tid än i går då vi sprang samma runda och jag inte hade ont i ryggen. Så nöjd är jag faktiskt. Och träningsvärk har jag och jag blir ju glad av träningsvärk.

Egentligen skulle jag ha planerat och handlat till en vårkruka på trappan, men kände mig återigen oinspirerad. Men har tittat i trädgården och sett blåsippor och ramslök. Och vi har planerat omplanteringar och nyplanteringar.

Och igår var vi på Spille med Daisy och Dixie och rökte cigarr. Och vi hade biff och klyftisar till middag. Och tittade på True Detective och jag somnade. Och vaknade och såg halva Sex and the City 2 och den är ju inte speciellt bra och vad gamla de blivit...

Inga kommentarer: