fredag, mars 14, 2014

TGIF!!! (14/100)

Wohoo! Fredag igen! Solen skiner, jag dricker en latte och slutar redan klockan tre idag. Jag drömmer om en ledig fredag med country i lurarna och fredagskrysset och en islatte i solen på uteplatsen och det är ju inte långt kvar nu. Nästan så man kan ta på det...

Igår orkade jag inte springa. När jag kom hem var jag så trött och matt i hela kroppen att jag gick direkt upp och tog på mig mjukisen och parkerade mig i soffan och satt där en lång stund utan att röra mig. Jag orkade inte ens gå och släppa ut jyckarna som satt i köket eftersom min man var och handlade. Vi åt biff och klyftisar och aioli till middag och tittade på Criminal Minds och jag somnade i soffan.

Och i morse vaknade jag strax efter sex och var ganska pigg. Naturligtvis steg jag inte upp, utan låg och lekte med padden tills min man kom ut ur duschen. Så jag var på jobbet precis samma tid som vanligt. Jag lyssnar på country och tycker att min kollega i rummet bredvid lyssnar på väldigt tråkig musik och hon tänker nog exakt samma sak. Fast att jag lyssnar på tråkig musik alltså...

Ikväll ska vi ha räkor och krabba, men vi borde verkligen springa först. Idag ska jag verkligen försöka uppbåda kraften att ta mig ut. Och jag måste ju packa också eftersom vi åker till Stockholm i morgon. Mycket att tänka på idag... Skönt att det är fredag!


Inga kommentarer: