fredag, mars 28, 2014

TGIF!!! (28/100)

Åh, så skönt att det äntligen är fredag! Och solen skiner! Och jag sitter och lyssnar på galet bra musik, medan min kollega i rummet bredvid som vanligt spelar musik som får mig låg. Enrique Iglesias, Rihanna, Pink och Avril Lavigne är inte riktigt min grej om man säger så... Tacka vet jag The Secret Sisters, Old Crow Medicine Show, Elizabeth Cook och Dwight Yoakam... Och min kollega tänker förmodligen samma sak. Fast tvärtom... Men jag är inspirerad att lyssna på musik idag och har redan förhandsbokat en skiva och köpt två låtar och hittat massa jag vill lyssna mer på...

Och idag ska min man äntligen sälja bilen. Den har verkligen varit ett stressmoment. Men nu är det förhoppningsvis över och det märkliga är att jag drömde att min man sålde bilen och när jag vaknade trodde jag nästan att det var sant och jag berättade det för min man och senare på dagen fick han mail från någon som ville köpa den och nu är det nästan klart.

Egentligen hade jag tänkt skriva något mer om min förträfflighet och att jag är mer country på insidan än utsidan, men jag struntar i det och skriver i stället om hur skönt det ska bli att komma hem efter jobbet idag och dricka ett glas Lat 42 medan jag plockar fram förtugget och förbereder kvällens middag och samtidigt spelar galet bra musik och njuter av att det är fredag. Och naturligtvis kommer mina jyckar att bete sig som änglar och inte varken bråka eller krångla på hela kvällen...

Skönt att det är fredag!
Och by the way är jag galet nöjd med att jag äntligen satte upp foto på min anslagstavla på jobbet

2 kommentarer:

Kattalena sa...

Väldigt tjusig anslagstavla!

åsa sa...

Eller hur?! 😄