måndag, mars 24, 2014

Stressad (24/100)

I morse vaknade jag alldeles för tidigt och var alldeles för stressad. Stressad över jobbet, stressad över Daisys trasiga öra, stressad över allt som behövs göras i hemmet, alla väggar som behöver målas, toaletten som behöver renoveras, stressad över mig, över att jag borde träna mer, borde läsa mer, stressad över att vi är så dåliga på att matplanera, bara allmänt stressad helt enkelt.

Efter två koppar kaffe och lite frukost kändes det bättre. Nu är jag knappt stressad alls.

Jag gjorde nya naglar på lunchen. Innan jag gick dit tänkte jag att det var sista gången på ett tag. Nu är jag inte så säker längre. Det är härligt med naglar, härligt att kunna måla dem.

Igår lagade min man den godaste pullade porken och när den var uppäten somnade jag i soffan. Alldeles för tidigt. Precis som varje kväll...

Ikväll åker vi till Stockholm. I morgon ser vi Brad Paisley. I april tänker jag inte göra något alls.

Inga kommentarer: