onsdag, mars 26, 2014

Stockholm, shopping, Cirkus, Chris Young, Brad Paisley och en treo (26/100)

Gårdagens Stockholmsvistelse var inte så kulturell som jag kanske egentligen önskat. Vi gick mest runt och kollade i affärer och det är ju faktiskt trevligt det med. Speciellt som jag har köpstopp. Igår hade jag inte köpstopp. Igår hade jag en shoppingdag. Det kändes trevligt, men samtidigt kände jag att jag höll hårdare i plånboken än innan köpstoppet, så det blev inte så mycket onödigt shoppat. Eller faktiskt inget onödigt alls, får jag väl säga... Ett doftljus blev det, det där från L:a Bruket som Syrran har. För när ska man köpa ett onödigt dyrt doftljus om inte när man är på semester liksom...? Två smörgåsunderlägg blev det också. Och ett par jeans. För jag är övertygad om att jeans, t-shirt och tofflor kommer att vara min uniform i vår och sommar. När jag inte är på jobbet alltså. Fast kanske på jobbet också om jag känner mig wild and crazy en dag...

Syrran råkade befinna sig vid Kungsträdgården samtidigt som vi, så henne sa vi snabbt hej till. Sen åt mannen och jag smørrebrødslunch på Östermalmshallen samtidigt som Lena Endre och hon är ju jäkligt snygg alltså.

Innan vi checkade in på hotellet köpte jag mig en liten krämskugga på Bobbi Brown och blev ögonblickligen förälskad i den och sugen på att köpa fler. På hotellet tog vi en dusch och fräschade till oss innan vi tog spårvagnen till Cirkus där vi käkade middag innan kvällens konsert. Himla fina lokaler det där alltså! God mat var det också, vi åt hängmörad ryggbiff med pommes och till efterrätt åt jag ost och min man sorbet.

Chris Young började halv åtta och jag var inte riktigt beredd på hur bra han var! Jag gillar ju honom och har väl lyssnat på honom ett år eller så, men inte haft någon riktig uppfattning om honom. Men han var hur bra och charmig och rolig som helst och snackade på och verkade ha kul på scen. Sjöng bra gjorde han också. Såklart hittarna Aw Naw, A.M, Nothing But the Cooler Left bland annat, men han slängde också in två covers, Sharped Dressed Man (som ju Brad Paisley gjorde på countryhyllningsskivan till ZZ Top) och Keep Your Hands to Yourself. Min man och jag sa till varandra "hur ska Brad Paisley kunna slå det här...?" 
Chris Young
Brad Paisley har jag uppfattat som en ganska tråkig person, varför vet jag inte? Så jag hade väl inga speciella förväntningar på honom. Men han var faktiskt också otroligt charmig och skojade och pratade och tog telefoner från personer i publiken och filmade dem och sig själv och verkade också ha jättekul. Jag saknade en hel del låtar, men han spelade ju de flesta och i Outstanding in Our Field kom Chris Young ut och sjöng duett. Så sammanfattningsvis två väldigt bra konserter och jag är så glad att vi såg dem, men nu är det faktiskt ganska skönt att CountryMars är slut.

Brad Paisley och lite av hans enorma ljusshow
I morse åt vi en rejäl hotellfrukost och nu sitter vi  på tåget på väg hem och jag dricker treo mot begynnande huvudvärk och äter Turkisk Peppar mot begynnande åksjuka. Om en timme är det kåldolmar.
Frukosten

Inga kommentarer: