lördag, mars 01, 2014

Slö lördag (1/100)

Idag har jag köpt tyg för första gången i mitt liv. Och en sax som jag ska klippa i tyget med! Jag känner mig nästan som en medverkade i Project Runway som precis varit på Mood... Tyget är inte riktigt vad jag hade velat ha, men det får duga tills jag hittar något bättre. Det stolarna till matbordet som äntligen ska kläs om. Efter ca ett och ett halvt år. Så i morgon, då ska jag vara händig och klä om fyra stolar och jag hoppas innerligt att de inte ser ut som stolar från ett församlingshem när jag är klar...

Annat vi gjort idag då...

Jag pratade med Syrran i telefon när jag åt frukost vid nio och det måste vara det tidigaste vi någonsin pratats vid en lördag. Sen vi bodde hemma i alla fall...

Lunchat på Ikea där vi också köpte överdrag till soffan i svart för att de inte har de bruna längre. Tre solcellslampor att ha i äppleträden fick också följa med hem och kan det inte bli sommar snart???

Vi köpte oxfilé på Ica Emporia och hämtade ut våra Nespressokapslar på Coop.

När vi kom hem tog vi med Daisy och Dixie till Spille där vi gick en långrunda medan vi rökte cigarr.

Nu står min man i köket och jag sitter i matrummet och leker DJ.

Igår hade jag ingen lugn och avslappnande dag direkt. Dixie var bråkig och jobbig och efter morgonrundan bara stängde jag in dem i köket och gick. Och åkte till Emporia och köpte mig en klänning och kvällens middag och som vanligt handlade jag alldeles för mycket utan att tänka mig för och när jag äntligen hade tagit mig hem med buss och tåg och evighetslånga väntetider, hade jag galet ont i hela kroppen och satte mig med en räkmacka och en öl och låtsades att jag inte hörde hur Dixie slet sönder en filt i köket. Och sen tog jag en lång dusch och fastnade med iTunes och lyssnade på The Beatles tills jag fick bråttom att klä på mig och städa undan och börja på kvällens middag som bestod av oxfilé med krossad potatis, bearnaisesås, rödvinssås och stekt shiitake. Min man kom hem med fina rosa fredagstulpaner och vi åt och drack och tittade på Grey's och Nashville tills jag somnade i soffan med huvudvärk.

Och idag börjar Blogg 100 och jag ska blogga varje dag i 100 dagar. Hur nu det ska gå?

Inga kommentarer: