söndag, mars 16, 2014

På Drottningholm (16/100)

Eftersom Syrran och Svågern numera har bil, åkte vi på en liten utflykt till Drottningholms slott idag. Jag har aldrig varit där och kan tänka mig att det är hur fint som helst på sommaren. Det var naturligtvis fint idag också och solen sken, men det var kallt i vinden. Vi promenerade runt i vad vi trodde var en evighet, men som visade sig bara vara en dryg halvtimme.
Bebisen och jag på väg på nya äventyr
En kunglig blomkruka?
Frusen sten
Vakttältet
Kina slott
En av voljärerna?
Detalj
Min man och jag på kärleksstigen 
Drottningholms slott
Bebisen och jag tog en selfie, hon tyckte det var sådär kul...  
Efter promenaden åkte vi till Bromma Blocks och åt hamburgerlunch och gick och tittade i affärer en stund och sen åkte vi hem och softade.
Stället med hamburgerlunchen
Jag tog ingen milkshake, men jag smakade den. Faktiskt mycket god
Bebisen smakade också på milkshaken
Syrran satte igång med söndagsmiddagen som bestod av oxrullader och pressad potatis. Så. Jäkla. Gott! Måste vi också göra en dag! Jag stod mest och höll i bebisen som gärna ville hjälpa till och faktiskt hjälpte till med disken efteråt...
Kökshjälpen
Köttberget ser lite obscent ut...
Klassisk söndagsmiddag
Och efter middagen showade bebisen för fullt tills hon ytterst motvilligt fick gå och lägga sig och vi andra såg Shut Up & Sing, dokumentären om Dixie Chicks och deras kontroversiella uttalande om president Bush. Mycket sevärd och jag förstår inte att jag inte sett den förut? Skrämmande hur folk tror att de kan bete sig mot någon som säger vad de tycker...

Inga kommentarer: