onsdag, mars 12, 2014

Med solen i ryggen (12/100)

När jag gick till bussen i morse hade jag solen i ryggen. Och den värmde. Jag är lika förundrad varje morgon jag vaknar upp till sol och nästan värme. Tänk att det är värmen vi är på väg emot, inte kylan. Fast i morse när jag vaknade trodde jag först att jag hörde någon skotta snö, men insåg ganska snart att det var någon som skrapade rutorna...

I måndags när vi kom hem från konserten var jag fortfarande varm och vi gick ut med jyckarna och jag hade fortfarande bara klänning och kofta och det var 6-7 grader varmt klockan elva på kvällen. Som en kall sommarkväll liksom!

När vi kom in från rundan var Dixie uppskruvad så vi bestämde oss för att se ett avsnitt Criminal Minds och vi drack lite vin och lyssnade på musik och kom inte i säng förrän närmare ett. Alldeles för sent för en vanlig måndagkväll.

Och igår var jag trött, men eftermiddagen tillbringade vi med att städa kontoret (igen!) och fick faktiskt väldigt mycket gjort. Min man kom och hämtade mig halv fem och vi plockade upp två tavlor till Syrran och tittade på en matta till oss. Sen åkte vi hem och lagade lax och vitvinssås och tittade på Bones och New Girl tills det var dags att krypa i säng och då såg jag ett avsnitt Girls. Och drömde att jag somnade i duschen som stod i vardagsrummet och sov där i två timmar och mattan blev genomvåt och golvet förstört.

Och inte har jag sprungit i veckan och inte lär jag springa ikväll eftersom hela kontoret ska ut och äta. Men i morgon, då ska jag springa. Och kanske hinner jag springa en sväng medan baguetterna jäser på fredag...

Inga kommentarer: