söndag, mars 02, 2014

Fredagskrysset (2/100)

Fredagskrysset har inte varit min vän i helgen. Temat var Vasaloppet och överraskande (?) nog kan jag tydligen ingenting om just Vasaloppet. Mer än Mora-Nisse... Men lördagskrysset är vi klara med och fredagskrysset kämpar vi fortfarande på med och söndagskrysset får väl komma så småningom...

I morse steg vi upp strax efter sju och åt frukost och gick ut med hundarna och jag har klätt om tre stolar och min man har målat klart köket och vi har varit och handlat och jag har återupptäckt Johnny Cash och igår återupptäckte jag U2 och i fredags var det The Beatles som stod på låtlistan. Jag ser fram emot en spännande vecka då jag återupptäcker många nygamla godingar.

I morgon är det jobb igen och nu är det Mars, månaden då allt händer; födelsedagsfiranden och konsert på konsert och Stockholmsresor och bokslutsmiddag och klippning. Apropå klippning drömde jag inatt att jag skulle klippa mig och hittade allt möjligt i håret. Tuggummi, kex, pennor... Undermedveten stress någon...?

Maten är nästan klar. Ikväll blir det stekt ankbröst med sötpotatis, trattkantarellsås och brysselkål. Och ett avsnitt eller två av Criminal Minds.

Inga kommentarer: