söndag, mars 09, 2014

Förträffligt (9/100)

Kanske är det så att jag är lite för känslig för mitt eget bästa? Kanske är det så att jag är lite för övertygad om min egen förträfflighet? I vilket fall som helst har det varit en riktigt fin vårdag och jag har tillbringat större delen av den i soffan tillsammans med Girls. Har verkligen inte kunnat slita mig! Vill bara ha mer och mer, men samtidigt vill jag ju inte att det ska ta slut...

Igår var vi hos Ingrid och fick massa god mat och tilltugg och vin och trevligt umgänge och jag kom hem vid ett med en massiv huvudvärk och av någon idiotisk anledning tog jag ingen nattpanodil så jag vaknade med huvudvärk i morse. Och blev irriterad av ljuset och tog på mig en sovmask och sov lite till och vaknade och hade ont i huvudet och låg och såg ingenting tills jag tog av sovmasken och då försvann också lite av huvudvärken. Men nu är huvudvärken försvunnen sen länge och vi ska snart äta middag.
On our way to the party
Egentligen vill jag planera en fin vårkruka att ha på trappan, men känner mig alldeles för splittrad och tänker på hur jag vill ha det på uteplatsen i sommar. Och på att jag vill piffa vår balkong med blommor också. Så det blir inget alls. Precis som vanligt när jag är i farten... Men jag tror att jag kommit på att jag vill ha ormbunkar och funkior i krukor på uteplatsen. Och pelargoner på balkongen.

Och sen är jag ju också övertygad om att jag har bäst musiksmak i hela världen, speciellt nu när jag sitter här och lyssnar på åsas infinte playlist och det spelas den ena fina biten efter den andra...

Inga kommentarer: