torsdag, mars 13, 2014

Ett år (13/100)

Idag är det redan ett år sen älskade lilla fina Debbie fick lämna oss, alldeles för tidigt. Tänk att det redan gått ett år och tänk att det bara gått ett år. Jag är glad att vi skaffade Dixie kort efter, för hon har verkligen fått fart på oss andra och Daisy har väl aldrig varit så vältränad som nu...

Igår var kontoret på St Markus och åt buffé och det var hur gott som helst och jag åt massor men tyckte nog att jag var ganska måttlig ändå. Fisksoppa, parmaskinka, lomo, rostbiff, marinerad oxfilé, tomat- och mozzarellasallad, marinerade vitlökar, salami, lambracks och stekta champinjoner blev det. Och ost förstås. Och jag tog faktiskt lite, lite efterrätt. Kunde inte låta bli att prova cheesecaken som verkligen var jättegod! De flesta gick vid åtta, halv nio, men vi var fyra tappra som stannade och pratade och pratade och pratade ända till halv elva och sen hade jag sällskap till Centralen där min man hämtade mig.

Idag vill jag ha biff, klyftisar och aioli till middag och vi måste ju skåla lite extra för Debbie.

Inga kommentarer: