tisdag, mars 11, 2014

Eric Church och Cadillac Three på KB (11/100)

Vi var på KB och såg Eric Church igår och så jäkla bra det var! Vi stod längst fram och trängdes med de fullaste killarna, men de gav sig efter en stund när de insåg att jag inte tänkte flytta mig. Så jag fick stå och luta mig mot kravallstaketet. (Ja! Kravallstaket! Det är man ju inte så van vid...)
Eric Church på KB
Det var en rockig och intensiv Eric Church som stod på scen och spelade massor av mina favoritlåtar (Creepin', Like a Wreckingball, Drink In My Hand, I'm Gettin' Stoned, Jack Daniels och Springsteen för att nämna några...) i dryga en och en halv timme. Det var högt ljud och hög stämning på scen. Och när vi gick därifrån var jag hög och döv och svettig och peppad.

Cadillac Three var förband och det tillhör verkligen inte att det är något man känner igen som är förband. Speciellt inte något man gillar. Men Cadillac Three gillar jag ju och lyssnade massor på Get Your Buzz On förra sommaren. Tyvärr spelade de inte just den låten, men de spelade bland annat Days of Gold och The South och det är ju inte så illa. De var sydstatigt rockiga och väldigt högljudda och verkligen skojiga att få se live!

Det känns bra att ha fått inleda CountryMars med två så bra konserter!

2 kommentarer:

Kattalena sa...

Vad kul att konserten var bra!!!

åsa sa...

Mmm!