onsdag, mars 05, 2014

Den misslyckade semlan (5/100)

Jag äter nästan aldrig semlor. All den där grädden är liksom inte min grej. Men igår skulle jag göra ett undantag och min man köpte med sig semlor hem. Och så besviken jag blev! Grejen med semlor är ju den fluffiga vetebullen (älskar vetebullar) och den kladdiga mandelmassan. Så jag gjorde som som man gör; åt locket, skrapade bort grädden för att komma åt mandelmassan och döm om min besvikelse när jag insåg att det inte fanns någon mandelmassa! Tydligen var den blandad med grädden så jag åt lite grädde men det var ju inte alls samma sak och smakade nästan bara grädde, så egentligen kunde jag lika gärna köpt en vetebulle för det var ju det jag åt. Jag är inte helt säker på att jag tänker göra ett nytt försök nästa år...

Tur då att min man gjorde en galet god chili som var både het och stark. Och tillsammans med inlagd rödlök, lite hackad avocado, en bit surdegsbaguette och en öl var det i det närmaste en helt perfekt middag.

Efter all denna mat blev jag galet trött och somnade i soffan innan nio och gick och la mig tjugo i tio och vaknade när Dixie inte kunde sova så hon fick sova mellan min man och mig och hon trängdes egentligen alldeles för mycket, men vi slapp i alla fall lyssna på hennes gnäll...

Inga kommentarer: