måndag, mars 03, 2014

Alltså måndagar... (3/100)

Måndagar är verkligen inte min favoritdag. Det är svårt att komma upp på morgonen, svårt att komma isäng på kvällen. Svårt att koncentrera sig på jobbet, allt jag gör känns som förberedelser inför resten av veckan. Inget är tillräckligt inspirerande att gräva ner sig i. Till middag måste vi ha något gott, annars blir jag ledsen. Det är ju måndag... Ikväll blir det nog Chicken Tikka och så får vi ha torskrygg i morgon. Torskrygg på en måndag går ju bara inte...

Men när jag kommer hem ska vi försöka springa i alla fall. Trots att det är måndag. Vi var så nära att springa igår, men regn och bara 3 grader varmt och inga bra kläder gjorde att vi stannade inne. Men idag regnar det inte och man kan ana solen där bakom molnen. Idag finns inga ursäkter. Inte ens att jag har ont ganska precis överallt (utom i min onda tå) är någon ursäkt idag.

Inga kommentarer: