söndag, mars 16, 2014

Aj då! (15/100)

Aj då, jag  bloggade visst aldrig igår... Men det är ju 100 inlägg på 100 dagar, så jag får väl blogga två gånger idag helt enkelt...

Det var en busy dag igår. Vi steg upp för sent, slängde i oss lite frukost, packade, min man lämnade jyckarna och jag gjorde mig i ordning och när vi var klara och skulle gå till bussen upptäckte vi att bussen gick en kvart tidigare än vad jag trodde. Så vi fick ringa efter en taxi som tog en evighet på sig att komma. Men vi kom i väg till Centralen och var där i god tid innan tåget gick och vi hade plats i kupé och hade en riktigt trevlig tågresa. Vi lyssnade på musik och åt trerätterslunch och drack vin och spelade spel och tävlade i korsord och plötsligt var vi framme i Stockholm och blev hämtade av Svågern.
Min man och jag och det stora tåget
När vi kom fram blev vi underhållna av Bebisen och drack vin och åt ostbågar och baconchips och Syrran och Svågern svängde ihop panerad ost med stekt potatis och tartarsås och det var galet gott och jag åt lite för mycket. Vi drack spännande öl och jag tog en treo och vi kom i säng lite för sent.

Bebisen 
Förtugget
Syrran hade dukat fint
Kvällens middag
Fina påskliljor
Marcus poserade villigt
 Och nu har vi stigit upp och ätit frukost och det är hög tid att sätta igång med dagen.

1 kommentar:

Kattalena sa...

Ser väldigt nice ut! Sist vi träffades så glömde jag ju bort att säga att ni skulle ha det så bra i Stockholm! Hoppas att ni får ett par riktigt fina dagar!