fredag, februari 28, 2014

TGIF!!!

Puh! Äntligen fredag! Jag äter frukost och löser fredagskrysset och planerar dagen. Jag har massor på min lista. En hel del hade jag tänkt hinna med igår, men Dixie gjorde sitt bästa för att driva mig från vettet och försöker göra det idag med. Hon står just nu i köket och gnäller ljudligt och slår på grinden för hon vill ju inte vara i köket. Hon vill vara i soffan och titta ut genom fönstret och slåss med de andra så att möblerna välts och leta reda på saker att slita i stycken och jag orkar inte titta på henne konstant. Nåja, just nu blev hon tyst så jag får passa på att äta så jag inte får ont i magen, vilket jag får när jag blir stressad av henne.

Idag ska jag hinna damma och tvätta och dammsuga och gå ut med jyckarna och diska och plocka undan och åka till Emporia och köpa kvällens middag och det hade varit rätt nice att hinna se ett avsnitt eller två av Project Runway All Stars säsong 2. I fredags gjorde min man goda goda hamburgare med chilimajonnäs och hemmalagade pommes och idag ska jag göra biff och bea och krossade potatisar och jag hoppas att det är minst lika gott.

I helgen som gick gjorde vi inte mycket Vi sprang på Spille, Daisy tyckte att ett varv var mer än nog medan Dixie som vanligt var outtröttlig. Vi var på Plantagen och köpte sticklingar och vi satt ute i solen och drack öl och löste korsord och rökte cigarr och det är helt overkligt att tänka sig att våren är här.

I måndags jobbade jag på och blev förvirrad och missade bussen hem och det är inte första gången direkt och när ska jag lära mig? Vi åt ostfondue till middag och gick och la oss ganska tidigt.

I tisdags tog jag bussen tillsammans med min man och var på jobbet redan klockan åtta. Jag fastade hela dan och det gick faktiskt hur bra som helst. Jag tog långlunch och sprang en sväng med Dixie och det gick bra tills jag fick galet ont i min tå och fick avbryta. Resten av eftermiddagen tillbringade jag i soffan med att jobba hemifrån och hundarna var ovanligt snälla och jag fick en del gjort.

I onsdags jobbade jag också hemifrån och det gick ovanligt bra trots att Dixie trilskades och gnällde och bråkade. Daisy och jag gick till posten för att hämta ett paket med vackra tofflor, och hon var så glad att få göra något utan de andra två. Jag fick ont i magen och tittade på Project Runway All Stars och la mig tidigt och somnade meddetsamma.

Igår var jag inte jätteeffektiv på jobbet men inte helt ineffektiv heller. Jag slutade redan halv två och handlade på Hemköp och hade tänkt hinna inom Åhléns för att byta en hårspray, men klockan blev mycket och jag fick springa till bussen i stället. Jag åt en sen lunch och vilade en kort stund och funderade på vad jag skulle börja med här hemma, men Dixie hade andra planer så vi gick ut en långrunda och när vi kom hem var hon intensiv och bråkig och jag stängde in henne i köket och pustade ut. Och hon sov och vaknade lagom tills jag skulle äta och var jobbig och intensiv och bråkig så jag stängde in henne igen.

Och nu börjar klockan bli mycket så det är hög tid att rasta jyckarna. Jag går en separat runda med Dixie, för jag klarar inte att gå med alla tre just nu. I tisdagskväll blev Dixie bråkig och skulle slåss med de andra och det är inget jag accepterar när vi är ute och går. Hon blev kaxigare och bråkigare och lyckades komma loss och det kom en bil och när hon är på det humöret lyssnar hon inte. Jag fick fram lite godis och min allra lenaste röst så jag fick tag på henne innan något hände. Igår gick jag ut med alla tre igen på kvällsrundan och hade ju lärt mig av mitt misstag kvällen innan så jag hade henne selad så att hon inte skulle komma loss. Tyvärr hade jag glömt att katten var ute och det kunde hon inte hantera så hon drog som en galning. Jag kunde knappt hålla henne och tappade kopplet när jag skulle plocka upp efter Dolly och fick förmodligen bajs på både jacka och koppel. När jag kom in var jag gråtfärdig och stängde in henne i köket tills hon lugnat ner sig.

Men nu är det fredag och jag ser fram emot ett par timmar för mig själv på Emporia men undrar vad jag ska ha till lunch...?

Inga kommentarer: