fredag, februari 21, 2014

TGIF!!!

 Åh, så skönt att det är fredag! Åh, så tråkigt att det regnar! Jag hade faktiskt tänkt anstränga mig och locka håret i morse, men det blev inget med det. Jag har faktiskt ansträngt mig flera dagar den här veckan och lockat håret och varje gång har det regnat så att lockarna varit försvunna lagom tills jag landat på jobbet. Lite tråkigt, men jag har varit snygg på väg till bussen i alla fall...

Veckan har bestått av jobb och försök till fasta och vegetariskt leverne och det har väl gått sådär... I tisdags lyckades vi med fastan och lagade jättegod champinjonsoppa till middag och i onsdags gjorde vi vegetarisk lasagne, också mycket god, men igår gick det inte att fasta. Jag var så hungrig att jag hade kunnat äta upp skrivbordet så vi gjorde biff och potatisgratäng till middag. Men en dags fasta och två dagars vegetariskt leverne är ju bättre än inget så jag är ganska nöjd ändå.

Härom kvällen var Dixie väldigt tyst. Vad gör hon? frågade jag. Hon tuggar på sitt tuggeben, sa min man. När han gick och tittade till henne hade hon ätit hans laddare till jobbmobilen...

Idag tänker jag jobba till typ fyra och köpa tulpaner på väg hem och när jag kommer hem ska jag sätta mig med ett glas vin och lite salami och titta på TV. Tyvärr verkar alla mina serier ha uppehåll på grund av det där OS:et de envisas med att visa på alla kanaler och internet, så jag får titta lite på Sherlock. Och kanske ett avsnitt Girls... Och det är ju inte helt fel det heller...

Äntligen fredag!

Inga kommentarer: